CA Technologies beabsichtigt die Übernahme von Automic

Akquisition soll eine Cloud-basierte, End-to-End Automatisierungs- und Orchestrierungs-Plattform für Applikationen und Business Prozesse bereitstellen

NEW YORK / DARMSTADT, 1. Dezember 2016 – CA Technologies (NASDAQ:CA) gibt heute bekannt, dass das Unternehmen einen endgültigen Vertrag zur Übernahme der Automic Holding GmbH unterzeichnet hat. Automic ist führend im Bereich Business Automation Software und verschafft Unternehmen Wettbewerbsvorteile mit der Automatisierung von IT- und Geschäftsprozessen. Die Transaktion für den Erwerb des Tochterunternehmens wird nach Abzug liquider Mittel mit rund 600 Millionen Euro bewertet und wurde von den Aufsichtsräten beider Unternehmen einstimmig beschlossen. Der Abschluss der Übernahme soll im vierten Quartal des Fiskaljahres 2017 von CA erfolgen. Die Hauptniederlassung von Automic ist in Wien. Das Unternehmen hat rund 600 Mitarbeiter in Europa, Nordamerika und Asien.

Mit Automic wird CA neue Cloud-basierte Automatisierungs- und Orchestrierungs-Möglichkeiten in sein Portfolio aufnehmen und seinen Einfluss im europäischen Markt ausbauen. Zusammen mit der weltweiten Expertise und dem breiten Portfolio von CA bietet Automics Präsenz in Europa Kunden eine globale Lösung, die ihre bereits getätigten Investitionen ergänzt. So können sie sich den Herausforderungen durch Automatisierung im gesamten Unternehmen stellen.

CA wird die Automatisierungs- und Orchestrierungs-Optionen von Automic in sein Portfolio aufnehmen, damit Kunden ihre Bedürfnisse im Bereich IT-Betrieb und DevOps decken können – egal ob on-premise, in privaten, public oder hybriden Cloud-Umgebungen. Der End-to-End-Plattform Ansatz beinhaltet Echtzeit-Analytics. So profitieren Kunden von noch mehr Business-Agilität, indem die Lösungen von einer IT-zentrierten Aufgabenautomatisierung hin zu einer Business-zentrierten, intelligenten Automatisierung und Orchestrierung wechseln.

„Globale Unternehmen benötigen Flexibilität und Agilität, um Workloads mit kontinuierlicher Verfügbarkeit zu den am besten geeigneten Standorten über heterogene Hybrid Cloud-Umgebungen hinweg zu bewegen – nur so können sie ihren Wettbewerbern einen Schritt voraus sein“, sagt Ayman Sayed, President und Chief Product Officer bei CA Technologies. „Mit der Übernahme von Automic stellen wir Automatisierung zur Verfügung, skalieren Arbeitsabläufe und Geschäftsprozesse. Gleichzeitig reduzieren wir Kosten und verbessern die Zielgenauigkeit enorm. Diese Ebene intelligenter Automatisierung gibt unseren Kunden die nötigen Einblicke, um mehr Agilität zu erreichen und einen Mehrwert zu erzielen. Wir freuen uns sehr, Automic bei CA willkommen zu heißen. Das Unternehmen ist profitabel und hat in den vergangenen Jahren ein gesundes Wachstum gezeigt. Auf strategischer Ebene verbessert Automic unsere Position mit seiner Cloud-basierten Plattform, auf operativer Ebene dehnt es unsere Reichweite in Europa aus. Und finanziell betrachtet passt es zu unseren strengen Hurdle Rates indem es die höchstmögliche Rendite für Auslandsinvestitionen bietet.“

Automics Automatisierungstechnologie unterstützt die Digitale Transformation, indem sie Unternehmen dabei hilft, Silos der IT-Automatisierung abzubauen und mithilfe von Echtzeit-Analytik durch intelligente und orchestrierte Automatisierung zu ersetzen.

„Unternehmenskunden arbeiten mit Anbietern zusammen, damit diese ihre Initiativen zur Digitalen Transformation unterstützen und so Geschwindigkeit, Zuverlässigkeit und Skalierbarkeit über Geschäftsprozesse hinweg erhöhen“, sagt Todd deLaughter, CEO bei Automic. „Gemeinsam mit CA Technologies werden wir Organisationen dabei helfen, ihre Möglichkeiten bei der intelligenten Automatisierung auszubauen und auf eine neue Ebene zu bringen. Außerdem werden wir Agilität und Geschwindigkeit vorantreiben, wie sie in der Ära der Digitalen Transformation benötigt werden.“

Automic wurde 1985 gegründet und hat Niederlassungen in Wien, Paris, der Asien-Pazifik-Japan-Region sowie in Bellevue, Washington. Automic versorgt ein breites Spektrum an Kunden aus den Branchen Energie, Finanzdienstleistungen, Gesundheitswesen, Fertigung, Handel und Telekommunikation.

CA Technologies wurde bei dieser Übernahme von Foros finanziell beraten.

Updated Guidance

Gesetzt den Fall, dass die Transaktion Anfang Januar abgeschlossen sein wird, wirkt sich die Akquisition folgendermaßen auf CAs vorläufige Erwartung für das Fiskaljahr 2017 im Vergleich zu den vorhergehenden Erwartungen aus:

• Beim Umsatz ein Zugewinn von einem halben Prozentpunkt auf Basis ausgewiesener und konstanter Wechselkurse
  • Negativer Einfluss (ein Prozentpunkt) auf die GAAP und Nicht-GAAP operative Gewinnmarge des gesamten Unternehmens, Einfluss vor allem im Bereich der Enterprise Solutions
  • Dezent verwässernd in Bezug auf Cash-Flow aus Geschäftstätigkeiten und GAAP und Nicht-GAAP-Erträge pro Aktie auf Basis ausgewiesener und konstanter Wechselkurse

Nachfolgend finden Sie weitere Informationen zu Nicht-GAAP finanziellen Maßnahmen, zur Harmonisierung von prognostizierten GAAP Metrics und prognostizierten Nicht-GAAP Metrics sowie das warnende Statement bezüglich zukunftsbezogener Aussagen.

Über CA Technologies

CA Technologies (NASDAQ: CA) entwickelt Software, die es Unternehmen ermöglicht, ihre Transformation zu gestalten und die Potenziale der Application Economy zu nutzen. Software ist der Eckpfeiler eines jeden Unternehmens in jedem Industriezweig. Von der Planung, über die Entwicklung bis zum Management und zur Sicherheit – CA arbeitet mit Unternehmen auf der ganzen Welt zusammen, um die Art und Weise der Interaktionen und Kommunikation zu verändern – ob mobil, in der privaten oder öffentlichen Cloud oder der Mainframe Umgebung. Erfahren Sie mehr auf www.ca.com.

Folgen Sie CA Technologies

•                    Social Media Page

•                    Press Releases

•                    Blogs

Rechtliche Hinweise

Copyright © 2016 CA, Inc. All Rights Reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective companies.

Non-GAAP Financial Measures

This news release includes certain financial measures that exclude the impact of certain items and, therefore, have not been calculated in accordance with U.S. generally accepted accounting principles (GAAP). Non-GAAP metrics for operating margin and diluted earnings per share exclude the following items: non-cash amortization of purchased software, internally developed software and other intangible assets; share-based compensation expense; charges relating to rebalancing initiatives that are large enough to require approval from the Company's Board of Directors and certain other gains and losses, which include the gains and losses since inception of hedges that mature within the quarter, but exclude gains and losses of hedges that do not mature within the quarter. The Company presents constant currency information to provide a framework for assessing how the Company's underlying businesses performed excluding the effect of foreign currency rate fluctuations. To present this information, current and comparative prior period results for entities reporting in currencies other than U.S. dollars are converted into U.S. dollars at the exchange rate in effect on the last day of the Company's prior fiscal year (i.e., March 31, 2016). Constant currency excludes the impacts from the Company's hedging program. These non-GAAP financial measures may be different from non-GAAP financial measures used by other companies. Non-GAAP financial measures should not be considered as a substitute for, or superior to, measures of financial performance prepared in accordance with GAAP. By excluding these items, non-GAAP financial measures facilitate management's internal comparisons to the Company's historical operating results and cash flows, to competitors' operating results and cash flows, and to estimates made by securities analysts. Management uses these non-GAAP financial measures internally to evaluate its performance and they are key variables in determining management incentive compensation. The Company believes these non-GAAP financial measures are useful to investors in allowing for greater transparency of supplemental information used by management in its financial and operational decision-making. In addition, the Company has historically reported similar non-GAAP financial measures to its investors and believes that the inclusion of comparative numbers provides consistency in its financial reporting. Investors are encouraged to review the reconciliation of the non-GAAP financial measures used in this news release to their most directly comparable GAAP financial measures.

Cautionary Statement Regarding Forward-Looking Statements

The declaration and payment of future dividends by the Company is subject to the determination of the Company’s Board of Directors, in its sole discretion, after considering various factors, including the Company’s financial condition, historical and forecasted operating results, and available cash flow, as well as any applicable laws and contractual covenants and any other relevant factors. The Company’s practice regarding payment of dividends may be modified at any time and from time to time.

Repurchases under the Company’s stock repurchase program may be made from time to time, subject to market conditions and other factors, in the open market, through solicited or unsolicited privately negotiated transactions or otherwise. The program does not obligate the Company to acquire any particular amount of common stock, and it may be modified or suspended at any time at the Company’s discretion.

Certain statements in this news release (such as statements containing the words "believes," "plans," "anticipates," "expects," "estimates," "targets" and similar expressions relating to the future) constitute "forward-looking statements" that are based upon the beliefs of, and assumptions made by, the Company's management, as well as information currently available to management. These forward-looking statements reflect the Company's current views with respect to future events and are subject to certain risks, uncertainties, and assumptions. A number of important factors could cause actual results or events to differ materially from those indicated by such forward-looking statements, including: the ability to consummate the Automic transaction; the risk that the conditions to the closing of the Automic acquisition are not satisfied; potential adverse reactions or changes to customer, supplier, partner or employee relationships, including those resulting from the announcement or completion of the Automic acquisition; uncertainties as to the timing of the Automic acquisition; uncertainty of the expected financial performance of CA following completion of the proposed Automic transaction; the ability to successfully integrate Automic’s operations and employees in a timely manner; the ability to realize anticipated synergies, cost savings and operational efficiencies from the Automic acquisition; the ability to achieve success in the Company’s business strategy by, among other things, ensuring that any new offerings address the needs of a rapidly changing market while not adversely affecting the demand for the Company’s traditional products or the Company’s profitability to an extent greater than anticipated, enabling the Company’s sales force to accelerate growth of sales to new customers and expand sales with existing customers, including sales outside of the Company’s renewal cycle and to a broadening set of purchasers outside of traditional information technology operations (with such growth and expansion at levels sufficient to offset any decline in revenue and/or sales in the Company’s Mainframe Solutions segment and in certain mature product lines in the Company’s Enterprise Solutions segment), effectively managing the strategic shift in the Company’s business model to develop more easily installed software, provide additional SaaS offerings and refocus the Company’s professional services and education engagements on those engagements that are connected to new product sales, without affecting the Company’s financial performance to an extent greater than anticipated, and effectively managing the Company’s pricing and other go-to-market strategies, as well as improving the Company’s brand, technology and innovation awareness in the marketplace; the failure to innovate or adapt to technological changes and introduce new software products and services in a timely manner; competition in product and service offerings and pricing; the ability of the Company’s products to remain compatible with ever-changing operating environments, platforms or third party products; global economic factors or political events beyond the Company’s control and other business and legal risks associated with non-U.S. operations; the failure to expand partner programs and sales of the Company’s solutions by the Company’s partners; the ability to retain and attract qualified professionals; general economic conditions and credit constraints, or unfavorable economic conditions in a particular region, business or industry sector; the ability to successfully integrate acquired companies and products into the Company’s existing business; risks associated with sales to government customers; breaches of the Company’s data center, network, as well as the Company’s software products, and the IT environments of the Company’s vendors and customers; the ability to adequately manage, evolve and protect the Company’s information systems, infrastructure and processes; the failure to renew license transactions on a satisfactory basis; fluctuations in foreign exchange rates; discovery of errors or omissions in the Company’s software products or documentation and potential product liability claims; the failure to protect the Company’s intellectual property rights and source code; access to software licensed from third parties; risks associated with the use of software from open source code sources; third-party claims of intellectual property infringement or royalty payments; fluctuations in the number, terms and duration of the Company’s license agreements, as well as the timing of orders from customers and channel partners; events or circumstances that would require the Company to record an impairment charge relating to the Company’s goodwill or capitalized software and other intangible assets balances; potential tax liabilities; changes in market conditions or the Company’s credit ratings; changes in generally accepted accounting principles; the failure to effectively execute the Company’s workforce reductions, workforce rebalancing and facilities consolidations; successful and secure outsourcing of various functions to third parties; and other factors described more fully in the Company’s filings with the Securities and Exchange Commission. Should one or more of these risks or uncertainties occur, or should the Company’s assumptions prove incorrect, actual results may vary materially from the forward-looking information described herein as believed, planned, anticipated, expected, estimated, targeted or similarly identified. The Company does not intend to update these forward-looking statements, except as otherwise required by law. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of the date hereof.

...

Michael Bürge

Brigitte Galiger

Telefon: +49 89 419599 46

Über CA Technologies

Rechtliche Hinweise

Copyright © 2016 CA. Alle Rechte vorbehalten. Alle erwähnten Marken, Dienstleistungsmarken und Logos sind für die entsprechenden Firmen rechtlich geschützt und unterliegen dem Urheberrecht sowie auch anderen Gesetzen zum Schutz des geistigen Eigentums.

Reconciliation of Projected GAAP Operating Margin to Projected Non-GAAP Operating Margin